Sklapanje ugovora o TKC uslugama telefonom

Sklapanje ugovora o telekomunikacijskim uslugama putem telefona – što trebate znati? Sve je češća praksa da telekom operateri nude svoje usluge putem telefona – no pritom često ne poštuju prava potrošača zajamčena zakonom. Ugovor sklopljen putem telefonskog razgovora nije pravovaljan sve dok ne primite pisanu ponudu i ne date svoju suglasnost u pisanom obliku.
Kako izgleda zakonit postupak?
- Operater vas nazove i nudi novi paket, popust ili promjenu postojećih usluga.
- Ako pristajete, operater je dužan poslati ponudu u pisanom obliku – poštom, e-mailom ili preko korisničkog računa.
- Vaš pisani pristanak (npr. potpis, klikom na poveznicu, slanjem potvrde) nužan je kako bi ugovor bio pravno valjan.
- Bez pisanog pristanka – nema ugovora!
Što ako vam uslugu uključe bez potvrde? Ukoliko vam je usluga aktivirana bez vašeg pisanog pristanka, imate pravo:
- besplatno raskinuti "ugovor"
- zatražiti uklanjanje instalirane opreme
- ne platiti uslugu koju niste zatražili na zakonit način
Primjeri iz prakse
- Gospodin I. pristao je telefonski na uvođenje optičkog interneta i TV paketa. Nije dobio nikakav pisani ugovor, ništa nije potpisao ni kliknuo. Unatoč tome, operater mu je instalirao opremu i pustio paket. Nakon dva tjedna odlučio je odustati – s punim pravom, jer nikakav ugovor nije bio sklopljen. Operater je morao ukloniti opremu i odustati od naplate.
- Gospođa M. dobila je poziv i telefonski pristala na novi tarifni model. Bez da je išta potpisala, promjena je bila aktivirana. Nakon prigovora i pozivanja na zakon o zaštiti potrošača, operater je morao vratiti staru tarifu i stornirati sve troškove.
Kako se zaštititi?
- Ne potvrđujte ništa dok ne primite pisanu ponudu.
- Ako niste ništa potpisali, zatražite pisani dokaz o sklapanju ugovora.
- Ako ste oštećeni, podnesite prigovor operateru, a ako ne reagira, obratite se HAKOM-u.