Radno vrijeme INFO CENTRA POTROŠAČA: Svaki radni dan: 09:00 – 12:00 sati i po dogovoru. Upiti i savjeti putem online obrasca na ovoj stranici, stalno

Sklapanje ugovora o TKC uslugama telefonom

Sklapanje ugovora o telekomunikacijskim uslugama putem telefona – što trebate znati? Sve je češća praksa da telekom operateri nude svoje usluge putem telefona – no pritom često ne poštuju prava potrošača zajamčena zakonom. Ugovor sklopljen putem telefonskog razgovora nije pravovaljan sve dok ne primite pisanu ponudu i ne date svoju suglasnost u pisanom obliku.

Kako izgleda zakonit postupak?

  1. Operater vas nazove i nudi novi paket, popust ili promjenu postojećih usluga.
  2. Ako pristajete, operater je dužan poslati ponudu u pisanom obliku – poštom, e-mailom ili preko korisničkog računa.
  3. Vaš pisani pristanak (npr. potpis, klikom na poveznicu, slanjem potvrde) nužan je kako bi ugovor bio pravno valjan.
  4. Bez pisanog pristanka – nema ugovora!

Što ako vam uslugu uključe bez potvrde? Ukoliko vam je usluga aktivirana bez vašeg pisanog pristanka, imate pravo:

  • besplatno raskinuti "ugovor" 
  • zatražiti uklanjanje instalirane opreme 
  • ne platiti uslugu koju niste zatražili na zakonit način

Primjeri iz prakse

  • Gospodin I. pristao je telefonski na uvođenje optičkog interneta i TV paketa. Nije dobio nikakav pisani ugovor, ništa nije potpisao ni kliknuo. Unatoč tome, operater mu je instalirao opremu i pustio paket. Nakon dva tjedna odlučio je odustati – s punim pravom, jer nikakav ugovor nije bio sklopljen. Operater je morao ukloniti opremu i odustati od naplate. 
  • Gospođa M. dobila je poziv i telefonski pristala na novi tarifni model. Bez da je išta potpisala, promjena je bila aktivirana. Nakon prigovora i pozivanja na zakon o zaštiti potrošača, operater je morao vratiti staru tarifu i stornirati sve troškove.

Kako se zaštititi?

  • Ne potvrđujte ništa dok ne primite pisanu ponudu. 
  • Ako niste ništa potpisali, zatražite pisani dokaz o sklapanju ugovora.
  • Ako ste oštećeni, podnesite prigovor operateru, a ako ne reagira, obratite se HAKOM-u.