Radno vrijeme INFO CENTRA POTROŠAČA: Svaki radni dan: 09:00 – 12:00 sati i po dogovoru. Upiti i savjeti putem online obrasca na ovoj stranici, stalno

Loša kvaliteta goriva što mogu učiniti?

Nedavno smo zaprimili upit potrošača: Natočio/la sam gorivo na benzinskoj i auto mi je stao nakon 20 km. Servis je utvrdio da je gorivo loše. Što mogu poduzeti? Ako ste naišli na problem s lošom kvalitetom goriva, važno je poduzeti nekoliko koraka kako biste zaštitili svoja prava i zatražili odgovarajuću kompenzaciju. Evo što možete učiniti:

Zatražite potvrdu o lošoj kvaliteti goriva: ako ste utvrdili da je gorivo loše kvalitete (npr. uzrokovalo kvar na vozilu), prvo je potrebno imati stručnu potvrdu o tome. To možete učiniti tako da odvezete vozilo u ovlašteni servis koji će potvrditi da je kvar uzrokovan lošom kvalitetom goriva. Ako je moguće, zatražite od servisa pisanu izjavu ili nalaz koji potvrđuje da je kvar uzrokovan kvalitetom goriva.

Spremite dokaz o kupnji goriva: važno je imati račun o kupnji goriva na benzinskoj postaji, jer ćete morati dokazati odakle je gorivo kupljeno i kad. To može biti korisno prilikom prijave reklamacije ili eventualnog pravnog postupka.

Obavijestite benzinsku postaju: nakon što imate potvrdu da je gorivo loše kvalitete, obavijestite benzinsku postaju na kojoj ste natočili gorivo. Obavijestite ih o problemu i pošaljite im kopiju potvrde o lošoj kvaliteti goriva (izdan od strane servisa). Ovdje možete zatražiti povrat novca za kupljeno gorivo i nadoknadu troškova popravka vozila, jer je benzinska postaja odgovorna za kvalitetu proizvoda koji prodaje.

Pokrenite reklamaciju kod benzinske postaje: ako benzinska postaja ne reagira na vašu prijavu ili odbije odgovornost, možete podnijeti službenu reklamaciju. Uključite u reklamaciju sve dokaze, uključujući račun o kupnji goriva, nalaz od servisa koji potvrđuje lošu kvalitetu goriva, te bilo koju komunikaciju s benzinskom postajom.

Benzinske postaje dužne su se pridržavati standarda kvalitete goriva propisanih Zakonom o tržištu nafte i naftnih derivata i Zakonu o zaštiti potrošača. Ako nisu u mogućnosti ispuniti svoje obveze, dužne su vam vratiti novac ili nadoknaditi štetu.

Prijava Državnom inspektoratu: ako benzinska postaja odbije vaše zahtjeve ili ne reagira na reklamaciju, imate pravo prijaviti slučaj Državnom inspektoratu za tržište. Državni inspektorat provodi inspekcijski nadzor nad kvalitetom proizvoda i usluga, uključujući gorivo. Možete podnijeti prijavu putem internetskog obrasca na stranici Državnog inspektorata, navodeći sve relevantne informacije o incidentu i dostavljajući dokaze (račun, nalaz servisa, komunikaciju s benzinskom postajom).

Mogućnost tužbe ili prava na naknadu štete: ako vaša reklamacija i prijava inspekciji ne urode plodom, možete razmisliti o pokretanju sudskog postupka protiv benzinske postaje za naknadu štete. U tom slučaju trebate angažirati odvjetnika koji će vam pomoći prikupiti potrebnu dokumentaciju i provesti postupak.

Prema Zakonu o tržištu nafte i naftnih derivata (NN 28/13), svi distributeri goriva dužni su osigurati da gorivo koje prodaju zadovoljava tehničke i kvalitetne standarde. Ako proizvod (gorivo) ne zadovoljava ove uvjete, potrošač ima pravo na naknadu štete. Također, Zakon o zaštiti potrošača (NN 19/22) daje potrošačima pravo na reklamaciju u slučaju neispravnog proizvoda i pravo na naknadu štete.